تغذیه قبل،حین و بعد از مسابقه فوتبال

ImageHandler

تغذیه پیش از بازی…

کربوهیدرات و…

(نان، سیب زمینی ، ماکارونی ، برنج، ذرت ، آبمیوه های غلیظ، موز(رسیده)

آرسن ونگر وقتی آمد به تیم آرسنال غذاهای سرخ شده، چیپس،شیرینی و گوشت قرمز را از برنامه غذایی بازیکنانش خط زد و سبزیجات، مرغ و ماهی را جایگزین کرد.

تغذیه پیش از بازی

بهترین غذا برای پیش از تمرین و مسابقه

۱-ماکارونی با سس گوجه فرنگی کم چرب

۲-برنج پخته شده

۳-سیب زمینی

پیش از بازی یا جلسه تمرین از میوه و سبزیجات به جز موز رسیده خودداری کنید.

پیش از بازی چه مدت زمانی  را باید برای صرف غذا در نظر گرفت

سه ساعت قبل از تمرین یا بازی باید این نوع غذاها مصرف شود

حین بازی یا تمرین

موز (رسیده )

مصرف مایعات

هر فوتبالیست در یک مسابقه حدود ۳٫۵ لیتر از مایعات بدن خود را از دست می دهد بنابراین پس از پایان بازی ورزشکارباید مایعات زیادی مصرف کند تا این کمبود جبران شود وگرنه ترمیم جراحت ها و آسیب دیدگی های مفاصل و بازیابی عضلانی مختل می شود.بهترین نوشیدنی پس از مسابقه و حین مسابقه نوشیدنی های ایزوتونیک است.

ایزوتونیک حاوی مایع و الکترولیت (سدیم،پتاسیم،کلسیم،منیزیم،کلراید،بی کربنات،فسفات،سولفات) و ۶ـ۸ درصد کربوهیدرات

نوشیدنی ایزوتونیک: ۲۰۰ میلی لیتر آب پرتغال غلیظ، یک لیتر آب و میزان خیلی کم نمک (۱ گرم) را با هم مخلوط کرده و در جای خنک نگه دارید.

 بعد از تمرین یا مسابقه نباید چای ، قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار مصرف کرد.

منبع : کتاب مربیگری فوتبال تیم های پایه نوشته لس رید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *